9 Kasım 2015 Pazartesi

Adalar Tünel Kazan Firmalar • Arnavutköy Tünel Kazan Firmalar • • Ataşehir Tünel Kazan Firmalar • • Avcılar Tünel Kazan Firmalar • • Bağcılar Tünel Kazan Firmalar • • Bahçelievler Tünel Kazan Firmalar • • Bakırköy Tünel Kazan Firmalar • • Başakşehir Tünel Kazan Firmalar • • Bayrampaşa Tünel Kazan Firmalar • • Beşiktaş Tünel Kazan Firmalar • • Beylikdüzü Tünel Kazan Firmalar • • Beyoğlu Tünel Kazan Firmalar • • Büyükçekmece Tünel Kazan Firmalar • • Beykoz Tünel Kazan Firmalar • • Çatalca Tünel Kazan Firmalar • • Çekmeköy Tünel Kazan Firmalar • • Esenler Tünel Kazan Firmalar • • Esenyurt Tünel Kazan Firmalar • • Eyüp Tünel Kazan Firmalar • • Fatih Tünel Kazan Firmalar • • Gaziosmanpaşa Tünel Kazan Firmalar • • Güngören Tünel Kazan Firmalar • • Kadıköy Tünel Kazan Firmalar • • Kağıthane Tünel Kazan Firmalar • • Kartal Tünel Kazan Firmalar • • Küçükçekmece Tünel Kazan Firmalar • • Maltepe Tünel Kazan Firmalar • • Pendik Tünel Kazan Firmalar • • Sancaktepe Tünel Kazan Firmalar • • Sarıyer Tünel Kazan Firmalar • • Silivri Tünel Kazan Firmalar • • Sultanbeyli Tünel Kazan Firmalar • • Sultangazi Tünel Kazan Firmalar • • Şile Tünel Kazan Firmalar • • Şişli Tünel Kazan Firmalar • • Tuzla Tünel Kazan Firmalar • • Üsküdar Tünel Kazan Firmalar • • Ümraniye Tünel Kazan Firmalar • • Zeytinburnu Tünel Kazan Firmalar •

Adalar Tünel Kazan Firmalar • Arnavutköy Tünel Kazan Firmalar • • Ataşehir Tünel Kazan Firmalar • • Avcılar Tünel Kazan Firmalar • • Bağcılar Tünel Kazan Firmalar • • Bahçelievler Tünel Kazan Firmalar • • Bakırköy Tünel Kazan Firmalar • • Başakşehir Tünel Kazan Firmalar • • Bayrampaşa Tünel Kazan Firmalar • • Beşiktaş Tünel Kazan Firmalar • • Beylikdüzü Tünel Kazan Firmalar • • Beyoğlu Tünel Kazan Firmalar • • Büyükçekmece Tünel Kazan Firmalar • • Beykoz Tünel Kazan Firmalar • • Çatalca Tünel Kazan Firmalar • • Çekmeköy Tünel Kazan Firmalar • • Esenler Tünel Kazan Firmalar • • Esenyurt Tünel Kazan Firmalar • • Eyüp Tünel Kazan Firmalar • • Fatih Tünel Kazan Firmalar • • Gaziosmanpaşa Tünel Kazan Firmalar • • Güngören Tünel Kazan Firmalar • • Kadıköy Tünel Kazan Firmalar • • Kağıthane Tünel Kazan Firmalar • • Kartal Tünel Kazan Firmalar • • Küçükçekmece Tünel Kazan Firmalar • • Maltepe Tünel Kazan Firmalar • • Pendik Tünel Kazan Firmalar • • Sancaktepe Tünel Kazan Firmalar • • Sarıyer Tünel Kazan Firmalar • • Silivri Tünel Kazan Firmalar • • Sultanbeyli Tünel Kazan Firmalar • • Sultangazi Tünel Kazan Firmalar • • Şile Tünel Kazan Firmalar • • Şişli Tünel Kazan Firmalar • • Tuzla Tünel Kazan Firmalar • • Üsküdar Tünel Kazan Firmalar • • Ümraniye Tünel Kazan Firmalar • • Zeytinburnu Tünel Kazan Firmalar •
Bu yazımızda Kanalizasyon hattının yenilenmesinde dikkat edilmesi gereken hususları ve  daha önceki  hattın tıkanmasına sebep olan etkenleri ele alacağız. Konuyu daha da anlaşılır kılmak için de yapmış olduğumuz çalışmalardan bir tanesi  üzerinden anlatacağız,  İstanbul Bahçeli evlerde bulunan bir site yöneticisi, Ustalar kanalizasyonun 0 537 940 27 49 numaralı telefonunu arayarak,  sitenin kanalizasyon  giderinin tıkandığını ve bodrum katında kokular oluştuğunu söyledi. Yerinde tespit yapmak için ve fizibilite çalışması yapmak için siteye gittik, binanın konumu, ana hatta uzaklığı, binanın bodrum katı ile belediyenin ana hattı arasındaki kot farkı, çalışma yapılacak olan yerdeki yaya ve araç trafiği, yapılcak olan çalışmanın diğer iş yerlerine, vatandaşlara ve araçlara etkisi, çalışma yapacağımız bölgenin fiziksel özellikleri dikkate alınarak Kanalizasyon hattının yenilenmesinde kullanılacak yöntem belirledik.  Binanın kanalizasyon  tıkanıklığının nedeni, kanalizasyon hattının yapımında akıntı sağlayacak derecede eğim verilmemiş olmasıydı, site yönetici kendisinde önceki yöneticilerin iki  kez yaptırdığını,  ancak yine tıkandığını söyleyerek şöyle bir de ekleme de bulundu, ben aynı şekilde yaptırmayacağım,  Bodrumdan tünel gitmenizi istiyorum, eğimim maksimum düzeye ulaştırmak, bağlantı noktasının daha ilerisine kadar tünel gitmenizi istiyorum dedi. Ustalar kanalizasyon olarak kanalizasyon tıkanıklarına kesim çözüm bulmak için tünel gitmenin şart olduğu,  bu örnekteki yönetici gibi bize doğrudan tünel git demese dahi bizim ilk tercihimizin tünelden yana olduğunu ifade ediyoruz.
Resimlerde olduğu gibi binanın bordum katından başlayarak belediyenin ana hattına kadar tünel  kazdık, bu tünelin yüzeyin 3 metre altından oldu, üst yapıda bulunan kaldırım  taşları, asfalt, peyzaj bitkileri, çitler vs. binanın çevre düzenlemesine yönelik yapılmış olan ne varsa hiçbirisi bizim çalışmamızdan etkilenmedi,  Bahçeli evler gibi Yaya ve Araç trafiğinin çok yoğun olduğu bir yerde bizler yerin altından çalışma yaparak kimseye rahatsızlık vermedik.  
            Tünelimiz tamamlandıktan sonra  uzun yıllar dayanabilen  korige boru döşedik, korige boru  döşenmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar  vardır, birincisi korige borunun çapı, bir sitenin kanalizasyon hattı yenilenmesinde 200 lük korige boru konmasında fayda vardır, büyük boru genelde iyi olur ama aşırı büyük olmasına da gerek yoktur. Çünkü belediyenin ana hatlarında kullanılan boruların çapları bazen 300’lüğe kadar düşmektedir. Karige boru döşenirken su terazisi ile akım yönü iyi kontrol edilmelidir.  Korige borunun belediye ana hattına mont edildiği kısımda, korige  borunun ucunun 3 cm kadar belediye ana hattına yada Rögarına girmesi gerekir,  fazla girmesi durumunda tıkanmaya neden olabilir, az girmesi durumunda su sızdırabilir.  Korige  borunun ana hatta bağlanmasından sonra borunun üzerini toprak atarak tüneli tekrar doldurduk,  Sonrasında tüneli kapatarak çalışmalarımıza içerden bodrum katın zeminde devam ettik.
İçerde yapmış olduğumuz çalışmalarda ise Tünel içerisinde akıma uygun bir şekilde döşediğimiz korige boruyu sonlandırdık,  pimaş borular ile döşemeye devam ettik, burada 150 lik pimaş boru kullandık, daha sonra başka daireden gelen, başka işyerlerinden gelen giderleri 125 lik  ve devamında yüzlük pimaş kullanarak bağlantılarını yaptık. Anlatmış bu pimaş döşeme işinde dikkat edilmesi gereken durumlar var, birincisi akım yönü ve meyili, ikincisi kullanılacak boruların ebatları, ana pimaş her zaman büyük olmak zorundadır, diğer giderlerin 100 lük ve ya 125 lik olması gerekir, buralarda toplanan malzeme ana  giderde daha rahat gitmesi gerekir. 
Binanın bodrum katında yapılan bu işlemler binan temelinin yani kirişlerin altında olması gerekir, kirişe zarar vermeden kirişlerin altından akıma uygun bir şekilde pimaşların döşenmesi gerekir.  Burada dikkat etti iseniz yapılan işlerin her kademesinde akım uygun yapılması gerektiğini vurguladık, bu çok önemli bir husustur aslında üzerinde durulan konu borunun her metresi akıma uygun olması gerekir.
 Alt yapıda borular döşemesi yapılırken akım % 1 kadar olur, bu kanalizasyonun kanununda vardır, yada öyle olmak zorunda kalmıştır. Düz zeminlerde fazla meyil vermek imkansız olur, fazla meyil verilmesi durumunda kısa mesafede boru kendiliğinden yüzeye çıkar, meyil kurtardığı ölçüde ne kadar fazla olursa o kadar iyi olur, ancak % 1 den aşağı yada düz olmaması gerekir,  meyil minimum olsa da kanalizasyonun uzun yıllar çalışacağının garantisi verilebilir ama düz olması durumunda hareketsizlik olacaktır, akım olmayacaktır, bu  kısa vadede tıkanma anlamına gelmez, uzun vadede mutfaklardan gelen yağlar boru içerisinde kistleşir ve zamanla borununu içini tamemen kapatır.
www.ustalarkanalizasyon.com 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder